سرم های پوستی و مزایای آن



تاریخ انتشار : 1403/01/05 15:39
نویسنده : سرکار خانم ملیحه زاهدی راد مدیریت مجموعه درمانی جهان حکمت



استفاده از سرم مرحله ای در برنامه روتین روزانه مراقبت از پوست ما است که بهتر است حتما آن را اجرا کنیم. بهترین سرم‌های صورت، دوز بسیار غلیظ و قوی از مواد فعال را به پوست می‌رسانند و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را در یک لحظه هدف قرار می‌دهند. سرم ها چه آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک، پپتیدها، عوامل گیاهی یا سایر مواد تشکیل دهنده، می توانند مولکول های کوچکتری را به عمق پوست منتقل کنند، جایی که بیشترین فایده را برای ما دارند.

سرم‌ها یک قدرت فوق‌العاده دارند: آن‌ها نگرانی‌های خاص مراقبت از پوست را هدف قرار می‌دهند و به شما امکان می‌دهند روتین زیبایی خود را مطابق با نیازهای خود اجرا کنید. بنابراین، وقتی می خواهید به بافت پوست، تنیته پوست، خطوط ریز یا کمبود آب‌رسانی و خشکی پوست بپردازید، می‌توانید سرم مناسبی پیدا کنید.

متخصصان پوست بر این باورند که: «سرم‌ها برای نفوذ و هدف قرار دادن گیرنده‌های سلول‌های فعال در عمق پوست، غلیظ و فرموله شده‌اند. به همین دلیل، فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارید تا از مزایای واقعی اش بهره مند شوید.
قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام سرم استفاده کنید، توصیه می شود به کمک متخصص پوست تعیین کنید که پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. اگر دنبال استفاده از مزایای ضد پیری سرم ها هستید؟ آنگاه یک سرم حاوی آنتی اکسیدان یا رتینول انتخاب کنید. اگر دنبال یک سرم آبرسان هستید، محصولی با اسید هیالورونیک انتخاب کنید. متخصصان پوست برای هر یک از این موارد بهترین محصول را به شما توصیه می کنند.


سرم صورت چیست؟


سرم های پوست یک مرحله ضروری در هر روال مراقبت از پوست هستند. ثابت شده است که تفاوت قابل توجهی در ظاهر و احساس پوست ایجاد می کنند.
عملکرد سرم ها کمی متفاوت از مرطوب کننده های معمولی است. آنها فقط حاوی چند ماده فعال غلیظ هستند و در مقایسه با سایر محصولات مراقبت پوستی افزودنی های کمتری (غلیظ کننده ها، امولسیفایرها یا روغن ها) دارند. بلوکه نشدن مواد فعال در سرم ها به آنها اجازه می دهد به سرعت جذب شوند و به عمق بیشتری نفوذ کنند و غلظت بالایی از مواد موثر را مستقیماً به پوست منتقل کنند.
غلظت عالی سرم های صورت، آنها را برای هدف درمان مشکلات خاص پوست مانند خطوط ریز، خستگی یا منافذ بزرگ به بهترین گزینه تبدیل کرده است. به عنوان مثال، سرم پرکننده سلولی فورا ظاهر پوست خسته را صاف و درخشان می کند تا پوستی شاداب داشته باشید و روز خود را بهتر شروع کنید. سرم های صورت به گونه ای طراحی شده اند که باید در ترکیب با مرطوب کننده استفاده شوند. نمی توانیم سرم ها را به جای مرطوب کننده استفاده کنیم.


فواید سرم صورت


پوست شما برای شما فردی است، به همین دلیل مهم است که سرمی پیدا کنید که با نوع پوست شما به خوبی کار کند و نتایجی را که می خواهید ببینید، ارائه دهد. سرم‌های صورت فرمول‌های بسیار غلیظ و سبکی هستند، به این معنی که به سرعت جذب پوست می‌شوند و هیچ اثر چسبنده‌ای روی صورت شما باقی نمی‌گذارند. این برای کسانی که در مراقبت از پوست احساس بی وزنی را ترجیح می دهند یا افرادی که پوست چرب دارند عالی است.


مزایای استفاده از سرم ها :


- اصلاح کردن منافذ پوستی کاری دشوار است ولی قوام خاص سرم ها منافذ را از چربی ها تخلیه کرده و آنها را تمیز می کند، در نتیجه کوچکتر دیده می شوند و ظاهر پوست بهبود قابل توجهی می یابد.
- خواب ناکافی و نامناسب می تواند ظاهر پوست را خسته و کدر نشان دهد، استفاده از سرم های مناسب باعث بهبود باز تولید و ترمیم سلولی می شود، و پوست شما با وجود بی خوابی و خستگی درخشان و زیبا دیده خواهد شد.
- از آنجاییکه مولکول های سرم با هیچ ترکیب دیگری بلوکه نشده اند، می توانند به صورت عمقی در منافذ پوست نفوذ کنند و ظاهر پوست را نرم کنند و بافت پوست نرم تر به نظر می رسد.
- سرم ها فرمولاسیون عالی برای کاهش چین و چروک های موجود دارند و حتی از بروز موارد جدید چین و چروک جلوگیری می کنند. با تداوم مصرف سرم ها پوست شما تقویت شده و جوان تر دیده خواهد شد.
- یکی از بهترین فواید سرم ها کمک به حفظ رطوبت پوست است. فرمولاسیون هایی که دارای اسید هیالورونیک هستند، می توانند مقدار رطوبت پوست را بهبود ببخشند و سد پوستی در مقابل از دست دادن رطوبت را تقویت کنند و ظاهر پوست را سالم تر نشان دهند.





در دسته پوست و مو

#سرم پوستی



ارسال نظرات









نظرات